Lost in the traffic...del 2

Så var det dags igen med mitt dåliga lokalsinne...
Det hela gick till såhär: (ska försöka korta ner en lååång historia något)
Matilda följde med en kompis hem efter skolan.
Jag fick order om att hämta henne kl 17 för hon skulle på en julfest på fotbollsklubben kl 18.30.
Jag knappade in adressen på GPS:en och körde.
Skulle bara ta 16 minuter enligt GPS...
Rusningstrafik...
Kom fram till adressen men känner inte igen mig*. (* ska förklara det längre ner...)
Ringer Matilda.
Har kört till fel stadsdel. (finns två gator med samma adress i Newton...)
Får köra 40 minuter åt andra hållet...
Det går väl bra ända tills jag blir indirigerad (av GPS:en) på highway.
Betalar vägtull nr 1
Härifrån är det bara 4 minuter från Matilda...
Men jag lyckas välja fel väg efter vägtullen (här gäller det att veta exakt vart man ska, finns ingenstans direkt att stanna till och titta efter...)
Kommer ut på Highway, får köra flera kilometer innan jag kan vända.
Vänder
Åker tillbaka...
Pratar desperat med Patrik i telefonen, som försöker hjälpa mig med vägen.
Han säger att jag ska ta av en avfart innan den utsatta för att slippa vägtullarna.
Jag lyssnar inte...
Kör av vid vägtullen och får en biljett
Är nu väldigt nära Matilda igen...
Lyckas än en gång välja fel väg, och kör ut på highway igen, åt andra hållet.
Får köra j ä t t e långt innan jag kan köra av.
Bensinlampan har nu lyst ett tag...
Gråter och skriker för mig själv i bilen (och till Patrik som ringer lite då och då för att kolla läget)
Vägtull, visar biljetten och får betala...
Frågar efter vägen tillbaka... visst, bara att köra rakt fram, och göra en sväng bakom Dunkin´Donuts och tillbaka ut på highway...
Hittar en bensinstation, tankar. (Puh!!)
Åker fel hundra gånger innan jag äntligen hittar vägen ut.
Fast först igenom vägtullen.
Får en biljett...
Kör hela den långa vägen tillbaka...
Tar av vid rätt avfart.
Vägtull, betalar biljetten...
Är äntligen utanför Highway.
Hittar Matilda tillslut.
Kör Matilda till festen, som ligger 5 minuter bort.
Klockan är nu 20.00
Festen slutar kl 20.30
Roligt?
Näääää!!!
Känner mig som världens sämsta morsa...
Förlååååååt!!!!
*Och nu ska jag förklara en lustig sak.
I somras, när vi åkte runt med mäklaren och tittade på hus var vi i ett hus, som vi faktiskt gillade.
I det huset bodde en tjej, med sin familj.
Tjejen går i Matildas skola
Hon och Matilda har träffats några gånger.
Det var hemma hos den tjejen, i det huset vi gillade som Matilda var i när jag hämtade henne...
Det var väl lustigt?
Världen är så liten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0