New York!

Lite sent här kommer det en liten review på helgens upplevelse, nämligen den lilla trippen till N Y.
Vi bestämde oss och bokade hotell så sent som på tisdagen innan. Väntade in i det längsta att det skulle vara någon vänlig själ som ville bjuda oss hem till sig på Thanksgivingsmiddag, men det var det inte någon som gjorde...
Tänkte kolla in julskyltningen i N Y C, den måste vara fantasktisk så här vid jul. Hotellet låg passande mitt på Times Square. Mitt i smeten!
På lördagsmorgonen åkte vi iväg strax efter kl 8. Stannade till och lunchade i Westport på vägen. Efter ca 4 timmar var vi framme på Manhattan. Patrik och killarna ville gå på Museum, så vi parkerade bilen där och Matilda och jag tog en taxi in till Times Square. Vi fick några timmars shoppande där. Hann besöka bl a Macy´s, Victorias Secret och Forever 21. Jag handlade inget, fick bara hala upp kortet när Matilda ville ha nåt.
Vi träffade de andra på hotellet en snabbis innan vi gick ut på stan igen. Rockerfeller Center var då målet. Tänkte titta på den fina granen de har där varje år. Men tyvärr går startskottet för Christmas decoration just den här helgen, så de hade inte klätt den granen där ännu. Men ett annat fint julspel hade de. Få se om jag kan lägga upp en liten film från det, för er som inte har sett den på Facebook.
Sedan kom det svåra, att hitta ett schysst ställe att äta på. Vi är ganska så kräsna, men vill ändå inte betala skjortan, då det brukar vara ett problem att hitta något ställe snabbt. Efter en stunds letande hittade vi den perfekta Italienska restaurangen. Pasta och Pizza blev det.
Söndag:
Frukost på hotellet, det bästa som finns...
Ut på stan igen Strålande skolsken och säkert en 16-17 grader. Vårt mål för dagen var Empire State Buildning. Upp till toppen och beundra utsikten. Barnen tyckte det var jättecoolt där uppe.
Ner igen och käka en hamburgare (Inte jag, jag skulle spara mig till en nudelwok i Chinatown hade jag tänkt. ...
Men jag tänker så mycket. Chinatown hann vi inte med. Vi bara körde igenom.
Resan hem tog lite längre tid än ditresan. En olycka på vägen och vi blev omdirigerade.
Klockan mitt i natten kom vi hem. Trötta men nöjda.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sophie

HEJ! Ni verkar ha det bra "overthere". Kul med en tripp till NY. Det är verkligen kul att läsa lite om vadd ni gör. Känns så overkligt för en som är kvar hemma i lilla Ällvängen... Kram

2009-12-02 @ 12:57:40
Postat av: Johanna S

Hej! Åh va jag är avundsjuk på er som varit i New York och sett julskyltning. Har tänkt göra det nån gång men undrar just när det blir av!? Hoppas ni har det bra och va härligt att ni fått lite snö!

Kram

2009-12-09 @ 13:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0