Fortfarande sjuk...

Nä nu orkar vi snart inte mer, allra minst Albin, stackarn. Han är så hungrig men om han äter kommer det bara upp igen. Sedan i söndags har han kräkts. Nu "bara" en - två gånger/ dag, men ändå...  Mellan söndagen och tisdagen gick det 44 timmar mellan kräkningarna och vi trodde såklart att "thats it". Men så satte det i gång med värre styrka, både framvägen och bakvägen. I går la han en vattenkräka (eftersom han bara dricker) på morgonen. Sedan gick hela dagen och på kvällen var han så hungrig så han drack lite te, cola och gnagde på några ostskivor. Jag passade på att gå en promenad och när jag kom tillbaka var det fullt sjå med att svabba golvet efter kvällens kräkning (bra tajmning för mig).

I går skulle jag jobbat min första dag på mitt nya jobb. Egentligen börjar jag nästa torsdag men jag skulle komma in och "bekanta" mig lite innan. Men det gick ju inte eftersom maken och andra barnvakten (pappa) inte kunde vara här. Så vi bestämde att jag skulle jobba i dag istället. Men typiskt nog så hade maken en tandläkartid som inte gick att ändra på och att ta hit pappa hit till magsjukan vill jag inte. Dessutom ska stora sonen till tandläkaren på em och han vill absolut inte gå själv. Och som grädde på moset kommer sotaren hit mellan kl 10 - 13 och då måste någon vara hemma. Men hallå!!!! Det funkar ju inte! Jag fick vara hemma... :-( Men maken kommer tillbaka efter tandläkaren så jag blir lite avlöst. Hoppas ni inte sotaren kommer innan maken hinner tillbaka för stegen glömde vi att ställa ut.

Här får man inte mycket gjort som sagt. I går var en värstingdag. Jag var "tvungen" att sitta med Albin i soffan (han lät mig inte gå någonstans). Frukost åt jag när barnen kom hem från skolan, alltså vid 14-tiden. Lunch/middag åt jag vid 18-tiden och sedan inget mer. Pyjamasen hoppade jag ur vid 19-tiden. Hääärligt!

Albin är så hungrig, Han tigger mat hela tiden. Man får passa honom för han går själv till kranen och hämtar vatten och dricker han för mycket så kommer det upp igen. I går tiggde han ost, oooooost, jag vill ha ooooost.... *blurp* så kräktes han. Direkt efter sa han glatt: Jag vill ha oooooost! Haha, de är ju för söta de små barnen...

Nu får vi hålla tummarna att han håller sig lugn idag.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Stackars er (framför allt Albin), vad långvarit det är! Surt att inte kunna börja på jobbet heller när det är nytt och allting. Jag hoppas verkligen att det vänt nu och att Albin kan börja äta så smått. (Och att du får lämna soffan...) Kram

2009-02-19 @ 13:13:30
URL: http://lisasbilder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0