Fredag 10 juli

Upp tidigt och åt frukost. I dag provade jag den hälsosamma frukosten, eller? Scrambled eggs, english muffin och en stor skål med färsk frukt... visst lät väl det nyttigt? ;-) Albin testade också något annat än amerikanska pannkakor, nämligen scrambled egg and bacon. Matilda tog färsk frukt (ananas, melon, jordgubbar och vindruvor) med keso.

Sedan träff med mäklaren Carl igen. Vi åkte tillbaka till ett av de "finaste" områdena där vi också var igår. Fick en visning av en lägenhet, eller vad man nu kallar det för (kanske parhus). Det var ett mycket fint hus, nyrenoverat. Fint kök (som jag tycker är viktigt). Nära till High school, ett av de bästa i Boston (där vi var igår och tittade), nära till IKEA (20 min), nära till shopping, etc. Nackdelen, grannen ovanför, en gubbe på 80-bast och att det bara var 3 sovrum. Dock var undervåningen inredd så där kan vi har gästrum/lekrum. Hyran var acceptabel och alla gillade huset. :-)

Tittade på ytterligare 3 hus, alla fina inuti, men konstigt läge eller en hårt trafikerad gata utanför... Fyyyy, vad detta är svårt. Jag vet att jag har vissa föreställningar om hur huset ska se ut och det stället till med lite problem. Jag har sett framför mig ett hus med en fin veranda utanför ytterdörren. Jag vill också ha trägolv i hela huset om jag fick välja.

När vi lämnat Carl åkte vi först och åt lunch på ett fräscht ställe sedan in till Boston city och tittade lite i affärer. Vi har bestämt att vi inte ska shoppa så mycket som vi brukar för vi vill inte ha hem en massa saker. Shoppa kan vi göra när vi kommer tillbaka. Men barnen köpte solglasögon, böcker, underkläder till Matilda och godis!

Sedan åkte vi till mataffären och köpte upp oss med frukt, bröd, dip, chips, snacks, dricka och vin och sedan åkte vi till hotellet och mölade... Mmmm, såå gott!


Vi i shopping-mallet...


Barnen har köpt nya solisar. Mina är gamla...


Matilda på stan...


I affären... inte så bra bild, men jag vill visa hur många kassor det kan finnas i affärerna. Det
du ser och lika många om inte fler kassor åt andra hållet också...




Mys-mat på hotellrummet...


Poppis med färdig fruktskål med dip i mitten... Gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0