Söndag 26 juli

Vaknade kl 9 och kunde konstatera att jag har sovit hela natten utan att vakna. Men så har jag ju inte legat och knött med barnen i natt heller. Det var nämligen så att jag tvingade Matilda att titta på filmen "Ghost" igår, ni vet den gamla från 1990 med Patrick Swayze och Demi Moore. Den började ju kl 23.30 och slutade kl 2. Fabian kom ner och såg slutet han med. Detta resulterade att ingen av barnen ville sova i sina sängar... Så barnen, alla 3 fick ligga i dubbelsängen och jag i Matildas säng. Det gick ju det med. Lilleman vaknade inte en enda gång... Skönt!

Fixade lite middag åt familjen S-G som kommer från USA idag. Tänkte ställa in grytan så de hade maten färdig när de kom hem. När jag var på väg över med maten så kom de hem precis med Taxi. Härligt att allt är återställt nu. Albin, Elsa och Siri började genast att leka. Anna och Mikael var helt döa. De hade inte sovit någonting på vägen hem.

När familjen S-G stängde dörren om sig för att sova lite så åkte Matilda, Albin och jag till IKEA för att köpa flyttlådor. Det var ett mycket snabbt besök, ett av mina snabbaste faktiskt. Handlade bara lådor, ett packe batterier och så mat, köttbullar, frysta pannkakor, pizzabit och korv! Bra att ha i frysen!

Hem och började packa ner porslin. Kaffeservisen åkte ner först. Funderar på hur jag ska göra med den servisen. Jag gillar den inte. Den är inte mysig att dricka kaffe ur. Men den är för fin för att skänkas bort. Hmmm, vill nog sälja den, men jag får fundera lite till...


Kommentarer
Postat av: anna of sweden

Är lite dålig på att läsa bloggar nu på sommaren - men har just länkat till dig så att jag kan ha lite bättre koll på ert flyttäventyr.



Hade tänkt svara på vad mitt macro heter - men fick hjärnsläpp. Återkommer.



Vänta och köp till du kommer till USA. Mycket billigare.

2009-07-27 @ 11:49:52
URL: http://annasweden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0