Söndag

Oj, vad veckan springer iväg. Det har verkligen varit fullt upp...
Jag har jobbat hela veckan med undantag på måndagen då mina barn hade studiedag och jag fick ta ledigt för att vara hemma. Annars har jag fått känna på hur det är att jobba heltid och "ha hand om" ruljansen hemma. Det är tufft, men det har funkat. Jag har ju inte sååå hemska tider. Börjar antingen kl 7.30 eller kl 8.00. Jobbar antingen till kl 15 eller 16.30. Det är jätteroligt på jobbet. Goa barn och trevliga arbetskamrater. Trivs verkligen.

Annars, vad har hänt?

Jag har bokat tid för min "personal shopper". Det blev på Åhlens jag bokade in den. Första träffen då hon ska höra efter vilken typ jag är, vad jag gillar för kläder osv är på tisdagen den 17:e mars. Shoppingdagen blir den lördagen den 21:a. Jag tycker det är svårt att tänka på vad för kläder man behöver när man jobbar som förskolelärare. Inte för fint, mer praktiskt, men inte föööör tråkigt. Jag vill ju vara fin men kläderna ska vara lättskötta och tåliga.

Patrik har fått förfrågan om han vill jobba med att sälja i USA. Med det innerbär det att vi antagligen måste flytta över. Vi frågade barnen vad de tyckte och Fabian blev eld och lågor medan Matilda blev ledsen. Vi ska kolla upp vad vi måste tänka på vid en eventuell flytt och så ska P:s arbetsgivare godkänna det vi "vill ha". Det är så mycket. Vet inte var vi ska börja. Skolor, områden, hus, försäkringar, bilar och tusen saker till... Allt går runt i huvudet. Fabian har redan sagt det till sina kompisar och ryktet har spridit sig. Nu väntar jag bara på att pappa ringer och har fått höra det. Jag har inte sagt det ännu till honom. Vi har pratat om att vi vill utomlands en annan gång med honom och då blev han så ledsen. Det var jobbigt att se... 

I dag har vi haft en riktigt "röja och släng-dag". Om vi ska flytta måste vi rensa ut och om vi ska hyra ut vårt hus ska allt magasineras. Det är ett hästjobb... men ganska så skönt. Det behövs verkligen rensas upp här hemma.

Nu flänger maken runt här och packar. I fredags bestämdes det att han ska åka till Texas i morgon och vara borta mån-fredag då resan går till Stockholm. Snacka om framförhållning.... NOT!! Grrr, sånt blir jag less på. I morgon börjar jag tidigt och tycker det krånglar till det med dagislämning. I morgon ska Matilda ta Albin till dagis. Undra hur det går med den ej så morgonvänliga sonen...

Kan jag bjuda på en bild då?

Hmm, såg att jag inte hade tagit så många bilder i februari. Men förra söndagen hade vi besök.
En bild från det då...
Patrik, Albin, Annie, Vicky, Albin, Alice, Louise och Camilla.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0