... inte i dag heller...

Det blev som jag trodde. Inget besked i dag heller. Jävla piss!!! Men det har inte funnits tid till sånt prat. De sitter på makens jobb med ett megastort arbete som de har jobbat med dag och natt nu den senaste veckan. Jag har inte träffat Patrik många timmar sedan i torsdags tror jag. Hela helgen har de suttit och jobbat och i natt kom han hem jättesent och i morse kl 6 kom Patriks mamma och hämtade honom och körde honom till Oslo bara för att han inte orkade köra. Det var meningen att hon skulle strosa lite på stan medan han jobbade klart... Men jag kan säga att det blev inte riktigt så. De har nu bokat hotellrum och får stanna över natten utan ombyteskläder och allt... :-(  Antagligen åker hans mamma hem i morgon fm och han själv får väl ta ett flyg eller nåt så han hinner hem till kvällen. Kl 4.30 på onsdagsmorgon måste vi vara på Landvetter för kl 6.35 flyger vi till New York. *pustar*

I varje fall... idag har jag varit hemma med Albin för han hostade så i natt så det blev inte någon bra sömn. Men vi har lullat runt här idag och jag har fått tvättat en massa! Nästan hela tvätten är tvättad. (jippie) Vi har också varit och köpt en ny bilbarnstol för den gamla började bli för liten, trots att det står "upp till 25 kilo" på den. Han väger nog runt 17 nu.  Fick flygbiljetterna idag också och när jag läste igenom papperna så blev jag helt kallsvettig. Man ska registera sig på nätet senast 72 timmar innan avresa! Fick panik!! Det var ju bara 48 timmar kvar tills vi ska åka. Grrrrr! typiskt! Man kan registrera sig flera månader innan avresa jue... varför ska vi alltid vara ute i sista sekunden på allt vi gör?? Är faktiskt lite arg på Patrik för att han inte har sagt nåt. Han har ju rest till USA flera gånger det senaste och borde ha lite koll. :-( Aja, maken säger nu att det inte är någon fara. Bara man blir "godkänd" av konsulatet (?) och det blev jag ju...

Så nu är det snart bara ett dygn kvar tills vi åker och jag misstänker att maken kommer vara död på ditresan så som han har jobbat. Döda kanske vi blir båda om vi drar med oss svin-influensan hem... Är man inte rädd för att flyga så kan man kanske oroa sig för epidemier i stället. Synd bara för att jag oroar mig för båda sakerna. :-(
Hoppas vi får tag i ett schysst hotell också. Tror ni att maken har haft tid att boka hotell?? Njet...

Bara för att känner mig så deppig nu ska jag shoppa järnet!! Det kan ni lita på! Det är jag värd...

Nej, dags för bingen... I morgon ska jag med dottern till Sahlgrenska för halvårskollen av hennes skolios. Hoppas det nu inte har blivit värre så hon får korsett. :-( Det var nästan på gränsen förra gången, men det kan gå tillbaka. Hoppas det.
Efter det ska Matilda gå på en ansiktsbehandling. Jag gick till samma ställe för första gången när jag var ungefär lika gammal som Matilda. Vi får väl se om behandlingen hjälper hennes bångstyriga tonårshy att bli en aningen bättre...

Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0