Onsdag 20 maj

Nu är vi hemma från vår resa igen och jag ska försöka återberätta den för er så här i efterhand:

På onsdags morgon skulle planet gå redan kl 6.35. Patrik kom ju direkt från Oslo en si så där två timmar innan det var dags att kliva upp ur sängen för att åka till flygplatsen. Patriks mamma, som varit med till Oslo som chaufför åkte hem och hämtade jobbkläder och så och kom sedan tillbaka och la sig för att ta barnen till skolan senare.

Resan gick via Köpenhamn. Inte så lång väntan och det var väldigt smidigt. 8 timmar gick väldigt snabbt. Jag försökte titta på några filmer men sov mesta av tiden.

När vi landade på Newark utanför New York tog vi en taxi in till city. Det var väldigt varmt och det var häftigt att susa fram i baksätet med nervevade rutor och håret fladdrande. Vi kom fram till city där vi snirklade oss fram på de täta gatorna. Det var puls, det kände jag! Hotellet låg mitt i smeten, på 45 E 45 st. Nära 5 th Avenue. :-)

Vi lämpade av väskorna direkt och gick sedan ut på stan för att ta en fika. Sedan ville Patrik tillbaka till hotellet för att jobba och jag begav mig ensam ut på stan. Det är lite läskigt så där i början när man är ny i stan, för det finns ingen som har så dåligt lokalsinne som jag!

Jag shoppade inte så mycket första dagen för jag var ju tvungen att kolla läget först. :-) Men jag strosade runt och glömde av tiden litegrann. När jag kom tillbaka till hotellet mötte jag Patrik oroligt vankande i lobbyn. Vi hade visst sagt kl 19 som senast och nu var hon nästan 19.30. Mobilen funkade inte att ringa på heller...

Jag såg direkt att Patrik hade varit hos frisören och han undrade om jag märkte någon mer förändring på honom. Efter en stunds granskande såg jag att hans ögonbryn var ovanligt välfriserande. Han hade alltså suttit där i frisörsstolen då en äldre dag kom fram till honom och bad om att få noppa ögonbrynen med sk "threading", dvs man tar bort håren med hjälp utav två trådar. Damen var frisörens mamma och efter lite tjat gav Patrik med sig... Hahaha... stackarn, han är var först rosa och sedan vit där ögonbrynen hade suttit... :-)

Vi gick upp på rummet och skulle göra oss i ordning för att gå ut och äta men först la vi oss på sängen och tittade lite på tv:n. Jag vaknade till vid 22-tiden och konstaterade att Patrik också sov och att jag inte var så sugen på att gå ut längre...
Nästa gång jag vaknade var klockan 03, då gick jag och borstade tänderna... Ingen mat alltså.

På väg i taxin...



Så här fladdrade håret... :-)



På vår första promenad till ett café...


På min ensampromenad, Times Square...


En droska i Central Park...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0