Söndag 24 maj.

Upp tidigt igen, ut och äta frukost på favvostället...  Idag blev det omeletten igen, fast jag egentligen skulle tagit pancakes. *ångrade mig lite* När vi satt där vid fönstet och mumsade på vår frukost kom en typ uteliggare, en äldre mörkhyad man och ställde sig utanför fönstret och glodde på oss. På mig fäste han blicken och såg lite ledsen ut. Jag kunde inte inte titta på honom, men våra blickar möttes ett kort ögonblick och jag mådde jättedåligt. Först blev jag arg, men sedan blev jag lite ledsen. Patrik och jag bytter i a f plats till ett bord längre in i lokalen. Jag bestämde mig för att om han stod kvar utanför när vi gick så skulle jag gå in igen och köpa en smörgås och dricka till honom. Men han var inte kvar...

Sedan tog vi tåget till west-end, ner till hamnen och Pier 17 där vi tog en sightseeing tur med en båt. Vi åkte ut i en timma och såg bla Frihetsgudinnan. Efteråt promenerade genom Soho, little Italy och andra mysiga stadsdelar. Sedan fick vi bråttom tillbaka till hotellet för jag skulle med tåget till flygplatsen. Patrik följde med mig ut till Newark, ända fram till säkerhetskontrollen. Sedan gick jag på planet och  började min resa hemåt.


Pier 17



Jag på båten...



Här bakom stod "World Trade Center" förut...





Jag med Manhattan i bakgrunden...




Ground zero...


På promenad genom Soho...


... hittade vi  bla "Face Stockholm"...


... och väldigt mycket skor!



En trevlig park...


Fina hus!


På väg till flygplatsen...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0