Torsdag 21 maj

Hey! I dag är det 20 år sedan jag tog körkortet... känner man sig gammal?? Japp!

Men det var ju inte det jag skulle skriva om...

Vaknade hyfsat tidigt. Patrik snörade på sig joggingskorna för en morgonjoggtur. Men han var snabbt hemma igen. Det är inte så roligt att jogga på New Yorks gator...

Hittade ett schysst frukostställe. Jag beställde in en "3 egg omelett with 3 fillings" Alltså, man fick säga vilken fyllning man vill ha! Jag tog champinjoner, tomat och ost och till det, stekt potatis och toast. Mumsigt! :-)

Sedan ut på stan för mig i a f. Patrik jobbade på hotellrummet. Jag tog mig till Macy´s och hoppade in i en och annan affär på vägen dit och tillbaka. Kreditkortet fick jobba bra idag. :-) Fyndade (?) på Levi´s store bla.


Frukost på favvostället...



En lustig bild... alla taxibilarna på rad!




Times Square igen...




När det var dags för lunch hämtade jag Patrik och vi köpte plockmat (som man väger) och satte oss i Bryant Park, en oas mitt i stan.


Vi hade också köpt med oss två mini flaskor med vitt vin som vi smusslade med... Ingen märkte något, fast den bruna papp-påsen avslöjade kanske??




Sedan solade Patrik lite och jag lämnade honom för att gå mer på stan...



Empire State Buildning...



En fräck bild med speglingar av skyskrapor...


Sen gjorde vi favorit i repris... somnade ifrån middagen! Så det bidde inget restaurangbesök i dag heller... :-(

Kommentarer
Postat av: anna of sweden

Hej!

Vad kul att du lämnade en kommentar hos mig. Har kikat runt lite här hos dig nu och lägger dig genast bland favoriterna.



Det ska bli spännande att följa ert USA-äventyr. Hoppas at ni får besked snart. Det är jobbigt att inte veta.



Våra visum fick vi direkt. Vi sökte på amerikanska ambassaden i Lissabon, eftersom vi bodde i Portugal då.



På återhörande!



Hälsar Anna i Philadelphia

2009-05-27 @ 14:12:23
URL: http://annasweden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0