Pre-school dilemma!

Usch och fy! Nu sitter jag/vi här med världens dilemma... (Tja, ur vår synvinkel är det stort)
Vi har fått Pre-school plats åt Albin och vi var där igår på ett litet besök. Skolan är franskinspirerat- alla "fröknar" pratar både engelska och franska. (Inga problem för Albin enligt föreståndaren) Det var verkligen jättemysigt, lite europeisk stil... Föreståndaren och jag satt läääänge och pratade om ditt och datt. Hon blev sååå kär i Albin... Inget att klaga över...
... utom på priset!
Det var J Ä T T E D Y R T!
Drygt 8000 SEK/mån
För 9h/vecka!!!!
Det ni!!
Okej, vi sa, maken och jag att det får väl kosta det då, men sen började vi fundera om 9 h i veckan är alldeles för lite? Det är 3 h/ gång... Han behöver nog lite mer timmar så han lär sig språket fortare (och så att jag hinner göra något under tiden han är borta...)
Vi får fundera tills söndag (!) och jag satt igår kväll och slängde iväg en massa ansökningar till andra Pre-schools i närheten. Hoppas de svarar snabbt...
Grrr, det som var så bra... börja på måndag och allting. Albin ville inte gå därifrån i går.
*Suckar*

Kommentarer
Postat av: Taina

Det lät himla dyrt! Visst, det är dyrare här med dagis/preschool. Jag kollade på ett Montessori här och då kan de fortsätta gå i skolan där också. Men jag tyckte det var alldeles för dyrt. Vi har valt vanligt dagis på förmiddagarna och public school på eftermiddagarna ät vår minsting. Det funkar alldeles utmärkt.



Pk runt till de olika preschools och kliv in istället. Det gjorde jag. Du har ju inte så mycket tid på dig verkar det som.



Lycka till.

2009-11-05 @ 16:25:44
Postat av: carin

tacka vet jag kastellegårdens förskola :-)

2009-11-10 @ 20:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0