Mån-ons...

Måndag:
Fabian hemma från skolan idag. Pressen över det som matteläraren sa i fredags (blev arg på Fabian för att han inte hade gjort hemläxan. Fabian hade missförstått och trodde det inte var läxa. Läraren ringer till Patrik och pratar in på mobilsvaret. Läraren säger vänd mot klassen, syftar på Fabian att det är viktigt att göra läxan, bla bla bla...)
Stackars Fabian, som suttit flera timmar med matten, som är jättesvår med nya termer och så får han skit över en sådan sak. Läraren sa också att hon p g a detta har svårt att sätta betyg på honom. Men herregud!! Han hade ju bara gått 6 dagar i skolan. Grrrrr!
Jag träffar SWEA-mammor på frukost kl 10. Det var verkligen roligt att få snacka med svenskor. Maria kom och hämta mig och vi åkte hem till Malin som bodde ca 30 minuter härifrån. Det var barn i massor med och Albin var överlycklig! Nästa måndag är det frukost igen. :-)
Patrik åker till Louisville, Kentucky på kvällen.
Tisdag:
Jag fick åka med Fabian till skolan och prata med The counselor, som ordnade att Fabian får gå i en annan mattegrupp med en annan lärare. Annars hade han vägrat att gå till skolan alls... Frid och fröjd!
Drar sedan till IKEA med Albin. Har bett Matilda och Fabian att gå hem själva från skolan så jag slipper passa tiden. Men Matilda ringer och säger att matchen hon ska spela ikväll är nästan direkt efter skolan och matchkläderna ligger hemma, så: -Mamma, kan du hämta mig kl 14?? Grrrr igen...
Stress stress... men Matilda hann hem själv innan det var samling.
När jag skulle ut från IKEA, så kom jag inte på om jag skulle åt North eller South på Highway och kartan på iPhonen fattade jag inte. Det resulterade i ett antal felköringar... Inte mindre stressad över det.
Hemma och ner för att titta på matchen. De förlorade tyvärr med 2-4.
Patrik ringer och säger han måste stanna en natt extra i Louisville.
Ooookej...
Onsdag:
Idag blir det en slappdag hemma (kanske åker förbi banken sen)
Lilleman och jag har tagit det lugn och sovit middag. Nu väntar snart en fika... (på Pågens kanelgifflar jag köpte på IKEA igår)
Hej hej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0