Veckan som gått...

I går var det två veckor sedan vi anlände hit till Boston. Det har gått inte fort, faktiskt. Jag tycker det känns som vi har varit här i en månad. Mycket har vi hunnit med.
I måndags var det ledigt i skolan då de firade "Columbus day" här.
I tisdags var vi i skolan en liten sväng för att få information. Det är en ganska så gammal (ser det ut som i varje fall) skola, med långa korridorer, högstadiekänsla. Fabian ska börja 7th grade här motsvarar 6:an i Sverige. Han fick sig en lite chock. Inga raster, de hinner inte ens till skåpen mellan lektionerna, så alla bär omkring på alla böcker, och det är inga små böcker de har... det blir tungt. Gympasalen var pytteliten och de duschar inte efteråt. Skolmaten, som man får köpa, innehåller bla pizza, nuggets, smörgåsar och lite annat onyttigt. Mycket som inte vi är vana vid helt enkelt.
Fabian och jag spelade lite tennis efter vi har lämnat Matilda på fotbollsträning. Fabian har kaxat sig innan och är säker på att han är bättre än morsan på tennis... Men, tänk att det var han inte. Han skyller på att hans rack är kasst och att han står på fel sida av planen osv... hehe.
Onsdag: Fabian börjar skolan. Det hade gått bra. Alla var snälla och visade honom runt. Men han var inte nöjd ändå. Besvikelsen är stor, tyvärr.  Vi köpte bilen vi har kikat på ett tag nu. Äntligen bytte vi vår hyrbil, den lilla Nissan mot en alldeles egen Volvo XC90. Det känns otroligt skönt att inte ha en hyrbilsnota som ligger och tickar... Säljaren John O´Brian, på Dazell Volvo har hjälp oss med köpet. En mycket trevlig och pratsam säljare!
Idag: Skickade iväg barnen till skolan. Matilda börjar kl 7.40 varje dag och Fabian börjar kl 8.00. Matilda ska gå till skolan för första gången. (Hon har gått hem en gång) 4 minuter innan hon börjar ringer hon och säger att hon har gått fel och kommit till Fabians skola (som fågelvägen ligger väldigt nära). Patrik får rycka ut med bilen. Fabian lämnas av samtidigt. Vi åker och lämnar tillbaka hyrbilen och kör Patrik till tåget. Albin och jag åker och shoppar lite Halloween pynt.
Sedan tillbaka för att lämna pengar till Fabians lunch som han glömde. Hem för att vila. Jag Skype:ar med Anna, Siri och Elsa (Mikael på ett hörn) Albin och Siri saknar varandra så. :-(
Fabian kommer hem. Jag åker ut för att göra lite ärenden. Matilda går direkt till fotbollsträningen. Hon får skjuts hem till huset. Jag gör fisksoppa på kvällen. Vi har köpt färsk fisk och pilgrimsmusslor. Men tyvärr har de inte fiskbuljong i det här landet... (inte i den affären i varje fall) så soppan blev ganska så mesig. :-/
Patrik hämtas vid tåget vid 19-tiden. Han hjälper Matilda med matteläxan resten av kvällen...

Kommentarer
Postat av: Lilla Petra

Åh det verkar vara full rulle... Tycker synd om Fabbe!! Tufft! och Kul Matilda är med i Fotbolls laget redan!

Innebandyn är i gång och dom är som vanligt duktiga men jäklar va tuffa träningar och fotbollen är det 11 manna i.... har varit minus grader men i dag regnar det på tvärren!!!!



Kan inte du maila din adress till mig? [email protected] så ni kan få post i brevlådan!

2009-10-16 @ 09:50:50
Postat av: Anonym

Stackars Fabian. Han vänjer sig. Min tonårsdotter tar oftast med sig lunch, typ smörgås, grönsak och dricka. Ja böckerna är stora och tunga!



Fiskbuljong finns i vissa affärer. Men jag köpte med mig från Sverige sist jag var "hemma" (på jobb dock). Lycka till med allt!



Hälsningar från Taina i CT.

2009-10-16 @ 11:32:51
Postat av: Johanna S

Kan tänka mig att det kommer att ta tid att vänja sig vid alla nya saker, framförallt för barnen i skolan. Mycket som är annorlunda! Vi får skicka över paket med fiskbuljong och annat ni saknar = )

Kram på er

2009-10-16 @ 12:31:03
Postat av: anna of sweden

Åh, vad jag känner igen allt det där.



Kram!

2009-10-16 @ 14:07:29
URL: http://www.annasweden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0