Mölle

I fredags drog vi, maken och jag iväg på en minisemester... (Ja, verkligen mini för det var bara en natt borta.)
Vi hade fått förfrågan från våra kära vänner Anna och Mikael om vi hade lust att hänga på dom och bo en natt på Grand Hótell i Mölle. Klart vi ville!!!

 

Barnvakt fixades och vi kunde haka på, snabba ryck...

 

När vi kom fram hade Anna och Mikael redan varit där i flera timmar.
Kvällssolen var fin och vi satt på uteserveringen och tog ett glas vin.

 

 

Senare på kvällen en god middag i restaurangen med underbar utsikt...
Nästa dag utflykt. Först till Kullens fyr.

 

(Fyren, det är den till vänster, ha ha...)

 

Sen mot Nimis, det kända drivvedskonstverket.
(Måste erkänna att jag helt har missat rabalderna kring detta konstverk. Blev dock väldigt imponerad)

 

Här Anna och jag vid gården med cafeteria där stigen mot konstverket började...

 

 

Efter en mycket krånglig väg och många "jag ger upp-känslor" kom vi slutligen fram.

 

Här är ingången till konstverket...

 

Den ringlar sig 150 m...

 

Det här hade barnen gillat...

 

Konstnären, Lars Vilk gjorde 5000 turer till stället för att bygga,
under 30 års tid...

 

Höga torn. Ser ni mig där nere?

 

 

 

 

Efter att ha "lekt" sjörövare ett tag bar det uppför steniga stigar igen...
En fika, ett Loppisbesök och sen åkte vi hemåt mot Göteborg.

 

Just det ja, stannade ju till vid iittala Outleten också...
(Läs mer om Nimis:http://sv.wikipedia.org/wiki/Nimis )

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ja men det här har jag ju sett på tv för inte så länge sedan, och jag hade liksom du aldrig hört talas om stället. Kul!

Får man låna några av bilderna till min blogg för Show and Tell?

Jag ger dig såklart credit för bilderna och jag kan länka till din blogg om du vill.

Hoppas du njuter av din semester, det ser i alla fall ut så.



Annelie

2010-08-16 @ 13:50:41
URL: http://www.natureasis.blogspot.com
Postat av: Helena

Annelie: Självklart får du det!!! Jättekul!



Hur har du det annars då? Haft en bra sommar hoppas jag.

Jag känner mig ganska så "färdig" här i Sverige och börjar längta till Boston. Hoppas vi träffas snart.



Kram!

2010-08-16 @ 14:17:10
URL: http://butterflymom71.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack, vad gulligt. Jag la in ditt förnamn och länken till din blogg, meddela om du inte vill ha det så.



Jodå min sommar har varigt mysig, 3 v i Sverige som fullständigt flög förbi och jag förstår inte hur du kan känna dig färdig.



Boston finns kvar, njut av den sista tiden i Sverige.



Kram

2010-08-18 @ 15:18:29
URL: http://www.natureasis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0