Dag 19- Det här ångrar jag

Tyvärr är jag en sådan som ångar väldigt mycket.

Alldeles för mycket...

 

Det är lätt att vara efterklok...

 

Men några sak som jag fortfarande grämer mig för är att jag inte var mer med min mamma när hon var sjuk och visste att hon inte skulle klara det, att jag inte åkte bak i ambulansen utan satt framme med chauffören den gången hon skulle få sjuktransport osv.

Och att jag (vi) inte klädde henne i hennes vardagskläder när hon låg i kistan. Fick frågan vilka kläder mamma skulle ha på sig och jag kunde inte tänka klart just då, så det fick bli sjukhusets vita "skjortsärk"...

Men mamma var ganska så parant och hade säkert uppskattat en "finare" klädsel i kistan.

Aja, jag vet vad ni tänker: att mamma säkert var glad för allt vi gjorde för henne- och ni har säkert rätt.

Men OM man fick ångra något så ångrar jag DET.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0