Missförstånd...

Det händer mig rätt så ofta, att jag känner mig missförstådd här.
Att man inte får fram orden som man önskar.

Som i dag t.e.x...

 

Hos frissan.

Har klippt minsta sonen.

Dags att betala och frisören frågar om jag vill "ta ut extra på kortet"...

Jag säger att jag inte vill det.

Jag har ju pengar i plånboken som jag kan "dricksa" med.

Blir sedan lite osäker på om jag ska ge dricks (JA, DET SKA MAN)

Frågar och frisören som säger att hon redan har dragit kortet...

Jag fattar det som om att "nej, du ska inte ge dricks".

 

Jag känner ändå att nåt inte stämmer och står och klämmer på mina dollarsedlar i plånboken samtidigt som jag försöker räkna ut vad 15% av summan blir... (inte så snabbtänkt här inte...)

 

Ska precis dra upp min 10-dollarssedel för att få växla till lite dricks (2 dollar).

 

 

- Next costumer! skriker frisören och har redan lämnat mig.

Jag tittar på henne och ser att hon är sur på mig...

 

Jaha...

Vill verkligen göra rätt för mig. Vet att frisörer/servitörer mm. inte har någon fet lön, utan räknar med att få dricks, men ibland blir det stopp i hjärnan, tungan sväller och du får verkligen inte fram vettiga saker.

Där jag klipper mig missade jag också att ge dricks första gången. Nästa gång fick min frisör dubbel dricks, hihi...

 

Och "hårtvättaren" ska ha några dollar också...

Puh! Det är inte lätt att hålla reda på allt...

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0