för 15 år sedan...

... vid den här tiden kom jag och Patrik in till förlossningen.
Unga, osäkra och nervösa stod vi med tre stora väskor fulla med allt man kan tänkas behöva vid en förlossning. Självklart var videokameran, modell J Ä T T E med i en väska. Vi fick snabbt komma in och på en brits, kopplad till maskineriet konstaterades det att det verkligen var på G.

 

Vi blir lotsade till förlossningsrummet och dörren bredvid vårt stod öppen. Vi kikar in när vi går förbi och blir verkligen förvånade när vi ser våra nya vänner från föräldragruppen stå där och andas ikapp...

 

Jag badar och andas lustgas och 4 timmar senare föds vår Matilda frisk och alldeles underbar!
3450 g och 50 cm lång, ett riktigt A-barn med apgar 10-10-10...

 

Efter ytterligare någon timme åker jag rullstol ner till avdelningen. När vi rullar förbi "granndörren" så frågar jag hur det hade gått för vännerna. Får då reda på att de fortfarande inte hade fött något barn där, stackarna. (Men deras Fanny föddes senare på samma dag...)

 

Klockan var då mitt i natten och efter ytterligare en natt på BB åkte vi hem. Hemma i lägenheten kom mormor, farmor och farfar på besök. Min pappa hade varit med min morbror på Kanarieöarna och visste inte om vad som hade hänt. Han anlände dit senare och blev mycket förvånade (om inte chockad) när ett litet knytte lades i hans famn... Vilken överraskning!!!
Så gick det till när vår fina Matilda kom till världen! <3


Kommentarer
Postat av: petra

Minns detta M var såååååååååå söt Litet knytte!

2010-02-09 @ 09:31:00
Postat av: Mimmi

Grattis till 15-åriga Matilda, och Grattis till dig och maken som varit föräldrar i 15 år! Bra jobbat! :o)

2010-02-09 @ 19:54:31
Postat av: Helena

Petra: Mmmm, hur stolt var man inte då på en skala?



Mimmi: Taaaaaack... visst är vi värda ett litet grattis?

2010-02-09 @ 21:24:04
Postat av: Malin

Grattit till din 15-åring!

2010-02-09 @ 21:36:31
URL: http://morsansvardag.blogspot.com
Postat av: anna of sweden

Grattis här borta från Philly!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0