Opsykologist...

tycker jag att det var när tränarna på fotbollsträningen sa till de 5 sista på stafetten (typ Idioten, alltså stafetten heter så...) att göra den igen.

 

Själva...

 

Medan alla andra tittade på...

 

Däribland en kraftigt överviktig tjej. (Den enda tjejen på dagens träning)

 

Inte roligt att få som straff att flåsande, så man nästan kräks springa så inför alla.

 

Är jag kanske lite känslig?
Sonen tyckte att det var rätt...
"kommer man sist så måste man träna mer", sa han.

 

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: kalaslotta

Tror att det är dina Svenska ögon som är känsliga. Det där är nog vardag för dem....



Men en liten tankesnurra, tror du att du blev mer känslig för att hon var överviktig? Hade du känt samma sak om det hade varit en smal tjej eller kille?



Bara en tanke...

2010-02-25 @ 22:26:45
URL: http://kalaslotta.blogg.se/
Postat av: Helena

Lotta: Ja, jag är nog lite känslig. Jag har förstått att de är mer hårdhudade här. Men jag kan i alla fall lova att sådär hade inte våra fotbollstränare i Sverige gjort. Never!!! (Har själv varit fotbollstränare)



Kanske jag tyckte synd om henne för hennes vikt. Tyckte även synd om den minsta killen som också fick kämpa. Det hade känts bättre om man hade hejjat på lite som en kul grej, men när alla står helt tysta och glor och tränaren går iväg och gör annat under tiden (alltså är inte ens där), det gillade jag inte.



Tycker inte man ska "straffa" någon på det sättet.

Att tjejen var överviktig kanske var dumt att nämna, men jag såg att hon tyckte det var jobbigt att springa sådär (det tyckte nog alla de 5 som sprang)



//Helena







2010-02-26 @ 00:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0