Valentine´s day!

Går och lullar här hemma. Besämmer mig för att baka kanelbullar. Jag har ju hela skåpet fullt med torrjäst från Sverige.

 

Gör en sats, men upptäcker med en gång att "det här blir inte bra"...
Alldeles för hård...

 

Det amerikanska mjölet här är nämligen inte alls som vårt. Man ska inte ta lika mycket amerikanskt mjöl som svenskt i receptet...
Försent!

 

Min deg blev jättkompakt.

 

Jag gjorde en ny deg och hade i en halv liter mjöl mindre...

 

Den blev mycket bättre.

 

Av den första degen (som inte alls gick att kavla ut) blev det en typ vetekrans. Den kan vi använda till "Fattiga riddare."

 

Bullarna blev bra!!!

 

Sedan körde maken dottern med kompisar till bio.

 

Maken kommer tillbaka och frågar om vi inte också kan gå på bio. Det var många biljetter kvar.
Bion börjar om 10 minuter (!)
Men det är alltid 20 minuter reklam i början...

 

Sagt och gjort.
Jag kastade i mig mitt glas vin och så åkte vi.

 

Vi såg Valentine´s day, en stjärnspäckad film, verkligen.

 

Filmen var okej. Kanske mer för yngre folk, men rätt så mysig ändå...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0