En liten förklaring...

till varför vi överhuvudet taget väljer en sådan dyr klubb.
Hmm, inte var det för den kända tränaren, för det stod klart för oss efter några veckor.
Nej, det var så här...

 

När vi kom hit i höstas så var uttagningarna redan gjorda. Som Kalaslotta skriver i en kommentar i förra inlägget, så görs det uttagningar "Try outs". Om du inte är tillräckligt bra, så minskar dina chanser att få vara med. Hur hårda de är skiftar säkert från klubb till klubb. I a f, jag satte mig och sökte på Internet efter fotbollsklubbar här runtom. Fastnade för en annan klubb först. Fabian var där och "provtränade" och fick godkänt. Jadå, han platsade i laget! Nackdelen med den klubben var att träningarna låg i andra delen av stan. Det helt enkelt funkade inte- och så var den dyr, tyckte jag då...

 

Vi fick rekommendationer av kompisar till barnens föräldrar om den klubben de nu är med i där de under vintertid körde en variant av inomhusfotboll, Futsal. Tiden tickade på och besked måste ges, helst på stört.
-Ska de vara med i laget eller inte... måste bestämma nu!!
Annars går platsen till ngn annan.
Så, det fick bli det...

 

Kostnaden för Futsalen under vintern var inte så farlig tyckte jag.
Vad som jag inte visste då var att det tillkommer en massa. Tänk att få betala för turneringar/matcher/matchkläder osv ur egen ficka. Det är inte så vanligt i Sverige.
Jag har aldrig hört talas om det i a f...
Och sedan som grädde på moset, var det två omgångar med vinterträning. Så helt plötsligt fick vi frågan om barnen skulle vara med i "Session 2"?
Jaha... 370 dollar till, tack!

 

Men nu ska vi inte klaga mer som sagt...
Barnen är nöjda.
Har hittat nya fotbollskompisar.
Håller sig i form...
Vi gillar att sitta både lördagar och söndagar på åskådarläktaren när det är match.
-Go Matilda!
-Good Job, Fabian!
Klapp klapp klapp...

 

När vi flyttar hem till Sverige igen har vi detta med oss i bagaget.
Borta bra, men hemma bäst.

Kommentarer
Postat av: kalaslotta

Jamen då hajar jag, dina kids är ju stora då kostar det mer här också.



Förstår precis hur ni tänker när det gäller avstånd och så.



Kända tränaren kanske inte är anledningen till att klubben tar betalt, det är nog nivån och åldersgruppen...



Well, de kör ju bara fotboll och då kan det ju få kosta lite...tänk om de hade fler sporter...



Btw, hoppas att du förstår att jag absolut inte "kritiserade" dig i min förra kommentar..det var verkligen inte min mening.



Ha det gott!



2010-01-28 @ 19:14:08
Postat av: Helena

Kalaslotta: Nejdå, jag tog inte illa upp. ;-)

Men man börjar ju reflektera själv varför det blev som det blev...



Klubben är helt ny och de har sagt att priset beror på dels på de duktiga tränarna. Gärna för mig och Fabian är jättenöjd över kvaliteten...(Det är han som har "kändistränaren" i sitt lag)



:-)



2010-01-28 @ 20:57:15
URL: http://butterflymom.blogg.se/
Postat av: Gabbe från Philly, nu i Boston

Jag borde kanske inte klaga över dyrt lägenhetsletande, vi har ju inte ens barn ;)

2010-01-29 @ 03:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0