...och hon tog fram checkhäftet...

Okej, ursäkta att jag tjatar om det, men jag kan liksom inte låta bli...

So, here´s once again...

Listan på kostnaderna för de stora barnens fotbollsträning.

Då kan jag tillägga att jag redan har betalat en del av träningskläderna (Uniform) + en summa som jag inte kommer ihåg vad det var för...

Träningen: Futsal Session 2 är endast 4 träningar...
Training: $100 (fick lite rabatt på den förra säsongen eftersom barnen hoppade in "mitt i"...)

Futsal Session 2 Fabian: $180
Futsal Session 2 Matilda: $180
Tournament this weekend: $80
Uniform Fabian $185
Uniform Matilda $185

Total: $910 (ca 6650 kr)
Till det tillkommer summan för utomhussäsongen som jag tror ligger på 700 dollar/barn...
+ fotbollsläger under februarilovet... (då M och F endast kan deltaga 2 dagar )= 235 dollar

+ säkert något mer som tillkommer...

Det är inte för att skryta om hur mycket pengar vi betalar för våra barns idrottaktiviteter som jag tar upp det här, för jag tycker verkligen att det är hutlöst dyrt!!!
Men, det är väl vad det kostar här för att ha barnen i en bra fotbollsklubb...
Okej, Fabians tränare  (som har startat klubben) är en av USA´s bästa fotbollsspelare (vi talar nu om Soccer)
SÅ det därför som priset är onormalt högt, för att tränarna är av högsta klass.

Ja ja... ska försöka sluta gnälla. (även om det är svårt)

Tänker på där hemma i Svedala där vår idrottsklubb har en årsavgift för hela familjen på drygt 1000 kr. (har jag för mig). DET är skillnad...





Kommentarer
Postat av: petra

Du har rätt 1000 kr för en familj plus tränings avgift 500 kr per barn och år.....

Och köpa overall varannat år för 300 kr..... och kanske en cup då summan varit 1600 med resa mat och allt.........



och DUNDER Tränare!

2010-01-28 @ 12:57:29
Postat av: kalaslotta

Hur gamla är dina barn? Är de bara inne på soccer eller gör de andra sporter också?



Vi har kanontränare här men vi har en "Rec league" och en "Travel socce league" den senare är mer avancerad och startar då de fyller 8 år. Den är dyr, många träningar, matcher runt om i hela CT som man måste åka till...



För oss har det bara varit Rec ligan och inomhussäsong. 200 x 5 för ett år...



Snart är vår fotbollsspelare dock 8 och vi kommer vara med på Try out:en för Travel.(japp här måste man visa att man har spelkänsla och talang för att platsa) Då är det kanske 2000 -2500 dollar för ett år.



För egen del känns det inte så viktigt med USA´s bästa fotbolls spelare som tränare, mina kids är fortfarande så små så det är hur kul de har de, hur inspirerande tränarna är som är viktigast. Vi har ett gäng Brasilianska killar som börjar varje träning med att trixa framför kidsen...sjukt kul...sjukt inspirerande.



Tycker din träning låter som du säger - hutlöst - dyr. Finns det inga andra alternativ?



Tjingeling!

2010-01-28 @ 14:30:42
Postat av: Helena

Petra: Jaaa, vi saknar tränarna!



Lotta: Jo, visst finns det andra alternativ. Men för att slippa bila runt halva stan i rusningstrafik, valde vi ett nära alternativ. Visste faktisk inte om alla stora summor eller inte heller om den "kända tränaren" när vi kom dit första gången. Allt har bara rullat på och nu har barnen kommit in i klubben... Oooops!



Barnen är snart 15 och 13 år. De håller bara på med fotboll.



:-)

2010-01-28 @ 14:53:31
URL: http://butterflymom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0