Husvisning igen...

På söndagar är det "Öppet hus"- dag för den som vill titta på hus att köpa.

 

Vi hade stämt träff med vår mäklare, Yvonne för att köra hus-race (4 hus på en timma)
Som tur var låg de alldeles i närheten här.

 

Men usch och fy vad det är svårt. Husen här har i många fall (särskilt inte i den prisklassen vi har tänkt oss)
inte den standarden vi kräver som kräsna (?) Svenskar...
Första huset fick nobben direkt.
Det luktade unket och heltäckningsmattorna var ugly (kan man ju riva ut, men men...)
Litet kök...

 

Hus nr 2:
Patrik tyckte det var fint, men jag gillade det inte alls.

 

Hus nr 3:
Blev jättebesviken för jag hade "kärat" ner mig i bilderna som låg ute på mäklarsajten.
I verkligheten var huset pyttelitet, omgjort från 1860-talet. Inget gästrum och ingen inredd källare...
Det gick tok-bort...

 

Hus nr 4:
Wow!
Här kan jag tänka mig att bo.
Ett flerfamiljshus (fast inte den känslan)
Fräscht kök och toaletter.
Stora rum och en inredd källare.
Trevliga grannar, visade det sig.

 

Så nu har jag redan flyttat in i mina tankar.
Men jag vet, vägen dit är lång, kanske obefintlig...

 

Hoppas hoppas...
Lite bilder av hus nr 4:

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hus #4 är verkligen fint!! Lycka till!! :o)



Är det köp den här gången, eller hyra igen?

2010-03-23 @ 19:10:49
Postat av: Helena

Vem där? ;o)



Helst hyra, men det här är ett "köpe-hus"...



Vi håller på att undersöka saken om att köpa här.

Inte helt lätt som utböling...

2010-03-23 @ 19:34:15
Postat av: Mimmi

Det var jag som skrev det första inlägget - måste ha glömt fylla i namnet. ;o)

2010-03-23 @ 21:21:59
Postat av: Gabriella

Åh, känner igen det där! Vi tittade på säkert ett 30-tal lägenheter innan vi hittade det vi ville ha och då ratade vi säkert bort lika många till vi bara sett på nätet. Det är så svårt och då hyr vi bara! Och kan verkligen relatera till det där med att flytta in innan man vet, uj vad bra jag är på det! Håller tummarna för att det går bra för er! Jag tar gärna en fika, hur har du det imorgon onsdag?

2010-03-23 @ 21:27:40
Postat av: Helena

Mimmi: tänkte väl det... känner igen din smiley. ;o)



Gabriella: Visst!! Jag mailar dig!

2010-03-24 @ 00:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0