Oj, vad det är svårt att hitta på en rubrik...

...till detta inlägg...

 

Känner mig en aning nedstämd ikväll.
Tanken på att "Det är så mycket som jag vill göra här som jag inte gör", svepte över mig just för en stund sedan...

 

Maken är på resande fot hela tiden (och det unnar jag honom verkligen för han tycker det är så roligt)

 

Barnen har sitt nu med idrott och kompisar (skönt att det går så bra)

 

Jag trivs väl rätt bra med mina dagar här, som består i att lämna, hämta, handla, planera, laga mat, städa, ja fixa och dona i största allmänhet. Jag träffar varje vecka några av alla de svenskar jag har lärt känna här, vilket är min livlina...

 

Men, jag saknar nåt mer.
Jag vill träna, jag vill gå på kurs.
Jag vill utvecklas.
I bland vill jag t o m jobba... (men bara ibland)

 

Men som det känns nu så finns det varken tid eller pengar till att gå på gym eller på kurs.
(Usch, vad grinig jag låter nu...)

 

Måste komma ut mer på promenader. Det lättar alltid upp sinnesstämningen (och det är gratis)

Kommentarer
Postat av: Ulrika Borg

Känner igen den där känslan!! Hoppas du kommer på något som tillfredställer your mind, body & soul! Ser du jag kan några rader engelska också inte bara ryska. Fan nu blev jag lite stolt över mig själv... HA HA HA! Sköt om dig Helena eller/or Take Care of yourself! =) Nej, nu måste jag sluta innan jag spårar ur helt å hållet.

Kramisar

2010-03-25 @ 09:21:42
URL: http://u-l-r-i-k-a.blogspot.com/
Postat av: Helena

Hahaha, du är för rolig!!!

OCH duktig. TREspråkig, minsann... ;o)



Kram på dig!

2010-03-25 @ 12:42:10
URL: http://butterflymom.blogg.se/
Postat av: kalaslotta

Mitt råd är att köpa en tränings DVD..ja, jag vet..det låter aptrist o så blä men det gör att man tränar och då kommer endorfinerna och gör en glad igen.



Annars kan ni kanske köpa/hyra en träningsmaskin (vi har en Eliptical som jag står på varje morgon i ca 40 min...grymt)



Det räddar min "lyckokänsla" när man känner att man vill göra mer.



Man kan läsa ganska många kurser på nätet här, och från Sverige..



Hoppas du hittar något!

2010-03-25 @ 13:20:13
URL: http://kalaslotta.blogg.se/
Postat av: anna of sweden

Det är den där berömda hemmafrububblan.

Ibland är den trivsam - ibland alldeles för trång.

Kram!

2010-03-25 @ 14:26:57
URL: http://annasweden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0