Förvirrande...

Jag måste nämna att jag har väldigt taskigt "ansiktsminne".
Ofta känner jag igen personen, men kan inte koppla vart den personen "hör hemma".

 

Därför är det extra svårt på dagis t.e.x. med alla nya föräldraansikten.

 

I dag stod jag och pratade med en mamma (trodde jag) som hade hämtat en tjej på Albins avdelning.
Jag frågade om tjejen skulle komma på Albins kalas på lördag.
-Det tror jag att hon ska göra, blev svaret. Jag ska fråga hennes mamma...

 

Men åhhhh!!! Ska inte "barnflickor" vara runt 19 år?
Nej, här är det "Nanny´s" som gäller. Lika gamla att kunna vara barnens mamma...
Inte lätt att hålla reda på alla...

Kommentarer
Postat av: Heather KL

Min bästis, (sonens gudmor) är 33 och en Nanny =) och vår barnvakt vid behov =)

2010-05-20 @ 20:56:25
URL: http://husmor-i-usa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0