Dag 1: Om mig själv...

Helena heter jag.

 


 

Är 39 år och ser faktiskt fram emot att fylla 40 i februari.

168 cm lång och väger XX kg (ha, där trodde ni allt...)

Gröna ögon och en ursprungshårfärg som jag knappt kommer ihåg längre...

Självlockigt hår...

 

Uppvuxen i ett idylliskt villaområde i Romelanda, Kungälvs kommun några mil norr om Göteborg med mamma och pappa och under åren också ett antal husdjur av mindre sort...

Hankade mig igenom alla skolåren.

Hade många vänner men led av dåligt självförtroende. (som är mycket bättre nu)

 

Tog studenten -90

 

Fick jobb direkt i ett café i en större mataffär. (ICA MAXI)

Blev kvar i samma affär (men med andra arbetsuppgifter) i 8,5 år...

 

Blev ihop med mannen i mitt liv -92, men hade känt varandra ett tag innan.

Förlovade oss i Italien -94

Fick Matilda - 95

Gifte oss -96

Fick Fabian -97

Köpte hus -97

 

Bytte jobb - 98. Nu sålde jag fina underkläder på NK...

 

Hösten 2002 tröttnade jag på att jobba i affär och bestämde mig för att sadla om.

 

Pluggade på Komvux i 1,5 år, kompletterade och läste upp alla mina betyg.

 

Började på Lärarutbildningen 2004

 

Fick Albin- 06

 

Under studietiden extrajobbade jag i ett café och på en bensinmack...

 

Blev färdig lärare i januari 2009

 

Fick ett vikariat på en förskola i februari samma år

 

jobbade där till början av juli

 

Sedan drog flyttlasset (tillfälligt) över Atlanten p.g.a makens jobb.

 

Och här är jag nu...

 

Som person är jag:

Social, snäll (hoppas jag), envis, en drömmare.

Jag älskar att planera och när planerna går i stöpet, blir jag ofta väldigt frustrerad.

Älskar att träffa vänner över en god middag.

Älskar att vara ensam...

Är konstnärligt lagd.

Förr målade jag gärna i olja. Nu fotograferar jag istället.

Gillar att resa till storstäder och stränder.

Bojkottar Thailand...

Vill så mycket, önskar att dygnet hade fler timmar.

Lagar enligt familjen världens godaste Paella.

Mina största laster är: Rödvin, Internet och pappershögsamlande...

Dricker kaffe och helst med en muffins till...

Favoritmat: Fiskgrytor, Pasta (helst med skaldjur) och kycklingrätter.

Tycker att själv att jag har bra klädsmak och inredningsstil, men "får aldrig till det" ändå som jag vill...

Jag tycker det är tråkigt att leka.

Läser gärna skvaller.

Började gilla tomater när jag var 30 år.

Kan utan problem gå på Ullared i 8 timmar...

Är värsta baksäteschauffören... (när min make kör).

Gillar att dammsuga, passar gärna på när det är reklam på Tv:n att köra ett varv med sugaren runt allas fötter...

Är bra på att inte avslöja hemligheter.

Har ofta dåligt samvete (för allt)

 

 

Känner nu att denna presentation håller på att spåra ur...

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Charlotta

Uj vad jag saknar dig Sköna Helena!

2010-11-19 @ 18:24:47
Postat av: Helena

...och jag dig, Charlotta. Kraaaam!

2010-11-19 @ 18:57:13
Postat av: petraso

Underbar lista Helena...visste inte att du börjat gilla tomater;) Puss på dig!

2010-11-19 @ 20:08:46
URL: http://petraso.blogspot.com
Postat av: fourmum

Hej! Välkommen till "Listan" ;) Jag läste också om den och blev nyfiken. Jag är inne på dag 3 så jag är lite före dig. Jag hittade din blogg via Anna of Sweden och har läst din blogg ett tag, men är dålig på att kommentera. Ha det så bra! Mvh Anette (fourmum)

2010-11-19 @ 21:04:03
URL: http://fourmum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0