Dag 7-Min bästa vän

eller mina bästa vänner...
Kan inte särskilja dom.

 

Jag börjar med bästa vännen Susanne eller mer känd som Sussi.
(sorry, jag har klippt bort Thomas på kortet...hihi)

Sussi och jag träffades på högstadiet. Hon gick i min parallellklass. Vi började prata och vips var vi vänner och hängde jämt ihop. Under en period så nästan bodde jag hemma hos henne.

 

Vi har följt varandra genom livet-

Jag (tror jag) presenterade henne för Thomas, en kille i gänget (1988, right?)

de är fortfarande tillsammans och numera gifta...

Vi blev gravida samtidigt. Deras son Christoffer föddes 3 veckor efter vår Matilda. (-95).

Sedan föddes också Linnéa.

Vi har gjort en massa skoj ihop, våra familjer tillsammans.

 

 

Anna:

 

Vi gick tillsammans ett år på gymnasiet.

Det tog några månader innan vi fann varandra på riktigt

men sedan den dagen har vi hållt ihop.

Anna läste vidare på på Universitetet direkt efter gymnasiet så periodvis träffades vi mindre.

Speciellt då Anna bodde i USA under 5 år.

 

År 2002 (?, har lite taskigt tidsuppfattning) så flyttade Anna hem från det stora landet i väst.

Hon hade träffat Mikael, mannen i sitt liv (en svensk kille), flyttade ihop med honom i Göteborg, blev gravid och födde Elsa.

En kort tid efter det så flyttade dom- och Jippie,  de köpte ett hus på vår gata!!!

Så nu bor vi grannar (eller... vi bor ju här i Boston nu, men i vanliga fall så...)

Lilla Siri har också kommit till, mitt gudbarn.

 

Sussi och Anna; Mina bästaste vänner. Tack för att ni finns!!!

 

 

 

 

Jag vill också säga att jag har många många fler vänner som jag skulle vilja nämna. Speciellt barndomsvänner som är så mycket värda.

Älskar er också.

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0