Sverigebesök...

Nu har gästerna från Sverige åkt hem igen efter 10 dagars sällskap. Därav brist på blogginlägg... (är det inte konstigt att när man väl har något roligt att skriva om så finns inte tiden...)

Hur som helst, onsdagen den 3 november landade Patriks bror och hans fru. Vi har aldrig umgåtts bara vi fyra så här förut och det var jättetrevligt. Dagarna följdes av shopping, shopping lite mer shopping...

På lördagen landade svärföräldrarna, fullt hus m.a.o... Häääärligt!
Nedan: Legobygge med farfar...

Söndag: Vi åkte in till Boston. Patrik, Fabian, Albin och farfar besökte The Aquarium. Vi andra tog en liten shoppingrunda (fast så mycket handlande blev det inte, mest titta...)
Sedan hade vi bokat bord på "The Capital Grille", för att fira svärfars 65-årsdag lite i förväg. En jättefin restaurang med supergod mat! Tack svärfar! :o)

(Nedan:Kaffe på Starbucks)

Nedan: Provar huvudbonader på Newbury Comics...

Nedan: Min huvudrätt: Grillad svärdfisk... Yummy!!! (till det, potatismos)

Nedan: Så här kan man se ut när man försöker ta kort på sig själv (och gänget)... Ha ha...

Måndag: I dag besökte vi Bass Pro Shop, den där jakt och fiskeaffären som vi drar med alla våra gäster till, hihi... (nästan)
Svärfar shoppade loss för sina födelsdagspengar och svågern hittade också lite. Båda jagar ju så det var nästan paradiset för dom.

Sedan drog vi vidare till Wrentham Premium Outlet.

Nedan: På Pro Bass Shop... Vad ska det bli av denna pöjk?

Tisdag: Sista rycket för de först ankomna gästerna, Joakim och Linda. Deras plan skulle gå hem på kvällen. Tror vi tog den där jättelånga promenaden på 2 timmar den dagen... Vi gick och gick och gick...

En av alla goda middagar tillsammans...

Onsdag: Tog med Inez till Marshalls och Filense´s Basement... båda ställena ett Mecka för kvalitetshopping... (Billiga märkeskläder mm...)

Torsdag: Natick Mall fick besök idag. Barnen hade ledigt från skolan (Veterans Day). Matilda och Albin följde med oss till mallen...

Fredag: Tog med Inez, Rolf och Albin på en utflykt knappt en timme norrut, först till Essex för lite antikaffärstittande... sedan åkte vi till Rockport ytterligare lite mer norr. Där fikade vi i denna urmysiga lilla stad (ska återkomma till vår-sommaren)

Nedan: Rolf och Inez utanför en av alla de antikaffärer som fanns utmed vägen...

Lördag: Upp tidigt för Fabians fotbollsmatch, den sista för säsongen.

Nu kunde även Patrik vara med på våra utflykter. Han fick tyvärr extra mycket att göra på jobbet just den här veckan, typiskt nog och har fått stanna hemma medan jag har fått leka Reiserleiter... (vilket jag gör mer än gärna).

Strålande sol och runt 20 grader... Det blev 0-0 i matchen men det gjorde inget för de vann hela serien ändå... heja heja!!!

Fabian valde att ta sig hem på egen hand och vi andra (inte Matilda) drog söderut, en dryg timma till Fall River och The Battleship Museum... (Krigsfartygsmuseum) Mycket intressant.

Vi fick klättra omkring i branta trappor och trånga utrymmen. Tänk att folk faktiskt jobbar i sådana "omständigheter"...

Nedan: Jättestora kanoner!

Nedan: Lyckliga de unga scouter som skulle tillbringa natten på fartyget...

Nedan: Patrik nere i Ubåten...

Nedan: Väldigt trånga utrymmen, som sagt...

Sedan tog vi en sväng till Newport i granndelstaten Rhode Island. Newport, vilken härlig "sommarstad"! Hur mysig som helst den med. Fullt med folk denna soliga lördagseftermiddag. Vi gick en liten sväng i hamnen innan vi åt en god middag på restaurang.

Nedan: God mat...

Newport, R I... Harbour.

Söndag: Hemfärdsdag för svärpäronen.

Bokade in Inez och mig på lite pedikyr resp. manikyr. Skönt att få fixa naglarna lite. Jag är verkligen urdålig på att ta hand om mina naglar...

Hem och laga lite middag och vid 16:30 så avgick bilen till flygplatsen.

Hejdå för denna gång. Vi ses till jul...