New York, New York...[nu blir det ett låååångt inlägg igen...]

I fredags bar det iväg till N Y C och SWEA:s regionsmöte. En helg full med roliga evenemang.
Kl 10:30 samlades vi hemma hos Maria för att tillsammans åka bil dit.
Efter att alla hade besökt Marias toalett(er) hoppade vi glatt in i bilen och drog iväg. Vi hann inte köra i många minuter (tack å lov) förrän Patrik ringde mig och sa att jag lyckats ta med mig bilnyckeln. Han hade nämligen kört mig till M men satt kvar i bilen och hade telefonmöte. Det blev att vända om.

Sedan hämtade vi upp Anna och så bar det iväg (på riktigt).

 

Anna, Åsa, förlåt jag har glömt, Maggan, Sheller och jag. (fotograf: Maria)

Två stopp blev det och resan till N Y tog ca 5 timmar...

 

Jag delade rum med Sheller, en jättegullig tjej som jag inte hade träffat förut, bara haft mailkontakt med...

Framme runt kl. 16 och första träffen med SWEA började kl 18, så vi svirade om för att först ta en drink någonstans.

Det blev på takterassen på 14:e våningen...

 

Nu är Maria med på kortet också... [t.h]

 

Sen till Scandinavian house där vi hade välkomstmingel...

 

Vi hamnade på uteterassen igen...

 

Efter minglet bjöd Sheller och jag upp Maria och Anna till hotellrummet för lite "eftersnack"...

 

Inte allt för sent somnade vi.

 

Lördag:

Sheller och jag skulle egentligen varit på SWEA-möte men vi hoppade det, nu när vi äntligen (för Sheller, som aldrig varit i N Y förut) var här! Inte kunde vi väl sitta inomhus på möte när solen sken och stan lockade-

inte för shopping... jag lovar!!!

 

Sheller och jag strosade omkring hela dagen och lekte fotografer (förutom när vi slank in på Forever 21 och H&M en sväng)

 

(Ska sätta i hop ett N Y collage så jag sparar några bilder till det...)

 

Vi gick och gick tills magen sa att det var dax för mat. Lite sent kanske men vi var bara tvungna att äta. Åt en pasta på T.G.I Friday för att kunna stå oss till den stora "kryssningen" med samling kl 18... trodde vi. Men samlingen vid närmare titt var redan kl 17:30- och nu var klockan 17... Hjälp!!! Vi la bena på ryggen och anlände till hotellet 17:15. Har nog aldrig svirat om så snabbt för en sådan stor tillställning. Lite snopet för jag hade köpt nya hårspännen och hade tänkt fixa en schysst frilla... Jag hade t.o.m köpt lösögonfransar... (men allt det där hade jag ändå glömt hemma). Några minuter efter tiden stod vi nere i foajén med de andra... bra jobbat!!!

Nu skulle vi hela gänget åka i taxibilar ner till kajen där vår båt skulle gå. När vi var ett gäng kvar som väntade på taxi kom en Limousin glidande. Efter ett dealande om pris var det klart att Limoun skulle ta oss till båten.

 

Det var en upplevelse - 11 glada damer i en Limo... Kändes ganska så najs.

 

Bild lånat från Sheller´s album. Hon gjorde sig bättre framför åket än jag, ha ha...

Nu var vi framme vid båten som skulle åka runt med oss utanför Manhattan i 3 timmar.

(bild lånat av Sheller igen...)

Vi var 92 st (tyckte jag dom sa) SWEOR som åt och drack gott...

Nog om det...

Blev hämtade av samma Limousin och körda tillbaka till hotellet.

En drink i hotellbaren innan vi crashade i säng...

 

Söndag:

Åt frukost ute idag eftersom vi inte var nöjda med utbudet på vår hotellfrukost.

Sedan åkte vi på en 3,5 timmars lång guidad rundtur i Sex and The City´s anda. Vilken toppengrej!!!

Guiden var jätteduktig och rolig. Det blev många skratt.

 

Vi gjorde 4 stopp på vägen där vi klev av bussen och fick gå in och titta.

1) Stopp vid en sexbutik (wonder why...)

2) Vid en restaurang som var med i film #1 (där de hade middagen dagen innan bröllopet mellan Carrie och Mr Big)

3) Vid en lekpark som är med i serien där vi åt Cup cakes från The Magnolia Bakery (också känt från serien).

4) Vid Steve´s och Aidan´s bar där vi fick köpa Cosmopolitan.

 

Cup Cakes:en

Steve´s och Aidan´s bar O´Neill (som i filmen hette Scout)

 

En Cosmopolitan (kl 12:00) såklart!

Efter rundturen mötte vi våra resekompisar och resan med bilen hem började.

Denna gång körde vi non-stop och var väl hemma på en 4 timmar.

 

 

Hejdå, New York! Vi ses nästa gång...

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken kul resa!!

2010-10-15 @ 16:39:30
URL: http://morsansvardag.blogspot.com
Postat av: Heather i Buffalo, NY

Oh vad roligt ni hade :) Jag blev rekommenderade att join:a Toronto´s SWEA istället för NYC´s pga att det tar mindre tid för mig att åka upp till Toronto (3h) än att åka ner till NYC (6,5h).



Mvh /Heather KL

2010-10-15 @ 16:57:32
URL: http://husmor-i-usa.blogspot.com/
Postat av: Helena

Heather: Det var SWEOR från Toronto med i N.Y också.



Så du säger att jag som bor i MA har närmre till N:Y än du som bor i Staten New York. Intressant...

2010-10-15 @ 22:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0