Mitt liv som lyxhustru...

Så mina vänner... jag vet att några av er undrar vad en sk. lyxhustru gör om dagarna.
Shoppar hon bara och går på behandlingar eller?
Hmm, inte i mitt fall.
Följ med mig på en ganska så vanlig dag i mitt liv...
Det här är "ett foto i timmen..." (eller EFIT som det heter i bloggvärlden...)

 

Torsdagen den 23:e sept

 

Kl. 06:00. Ligger kvar i sängen medan jag lyssnar om de stora barnen har gått upp och gör sig
i ordning för skolan...

 

Kl. 6:50: Skickar iväg min lilla 80-tals tjej till skolan.

(Varje dag de har fotbollsmatch med skollaget så bestäms det ett tema

för dagen. Förra matchen var temat "Ninja", denna dag 80-tal...)

Några minuter efter det här fotot går även mellansonen till skolbussen...

 

Kl. 08:00. Har väckt lilleman som tittar på barnprogram...

 

Kl. 09:00. Anländer till dagiset. "The Little Red Wagon Playschool"

 

Kl. 10:00. Tennislektion... (Okej, lite glamour får jag väl ha som "lyxhustru"...)

 

Kl. 11:15. Duschen väntar... (Oj, nu börjar det bli verkligen spännande här...)

 

Kl. 12:00. En timma över till lite studerande. Pluggar "Digital bildbehandling", 7,5 p på distans...

 

Kl. 13:10. Har hämtat lilleman från dagis och är på väg till affären. Trafikstopp... kö kö kö...

 

Kl. 14: nånting... Handlar mat på "Star Market" i Chestnut Hill...

 

Strax efter kl 15:00. (Taget genom bilrutan) Hämtar upp maken som kommer med

tåget från New York, via Boston...

 

Kl. 16:10. Matilda spelar fotbollsmatch med skollaget på Weeks Field, drygt 5 minuter från oss...

 

Kl. 17:00. Matchen håller fortfarande på så det blir en bild till från den...

OBS  OBS  OBS!!! Här emellan är det lite oklart vad som hände... Antagligen var vi mittemellan "komma hem från fotbollsmatchen" och "laga mat"...

 

Kl.19:00. Middagen står på bordet! Eftersom jag hade vitt vin i fisksoppan så fick det bli vitt vin i glaset

trots att det "bara" var torsdag... (Mjölk till kalvarna...)

 

Vid 20:00-tiden. Fixar med tvätten... Ohh Yeah!!!

 

Kl. 21: 00. Maken lägger den lille. Jag "Multi-taskar"... Försöker föra över bilder från kameran till datorn samtidigt som jag tittar på "Real Housewifes of Washington DC"... OMG!!!

 

Kl. 22:00. Här slutar definitivt allt det glamourösa... Datorn meddelar att "Startskivan", dvs minnet är fullt. Det blir till att radera en himla massa bilder... Bläääää!!!

 

Kl.23:00. Här någonstans hänger jag upp en tvätt. Har inte bildbevis för det men så ser livet ut, gott folk för en

"lyxhustru" in The United States of America... Halleluja!!!


 

Ps! För er som undrar vad mellan sonen gjorde denna dag så kan jag berätta att han efter skolan tränade med skollaget i fotboll. Att han vid 16:30-tiden blev hemkörd av en klasskompis förälder och efter det var på sitt rum...


 

Kl. 24:00. Antar att jag gick och la mig...


The End!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Heather i Buffalo, NY

Varför kallar svenska kvinnor husfru/hemmamammor "lyxhustru"? Vars är "lyxen"? Lyxhustru är mer som dom på tv, "Real housewives..." för då är dom rika husfruar som finns där... där finns lyxen...

2010-09-27 @ 17:10:06
URL: http://husmor-i-usa.blogspot.com/
Postat av: Helena

Jag tror det kommer av att man har råd att låta den ena (i det här fallet då hustrun) gå hemma och kunna leva på en lön, vilket anses vara en lyx i sig... Men det var bara en teori. :o/

2010-09-29 @ 01:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0