Tennis...

Äntligen har jag fått tummen ur och anmält mig till Tennis träning.

Det är något som jag har tänkt på i många år.

Nu finns det tid för sånt, medan alla barnen är i skolan.

 

Torsdagar kl 10-11 a.m, bara 5 minuter härifrån.

Perfekt!!!

 

Det var bara ett dilemma. Det fanns en class (lektion heter så här) som börjar kl 9 och det är egentligen den jag "borde" gå i efter som det är en nybörjargrupp.

Den tiden passar inte mig eftersom lilleman börjar dagis kl 9.

Tiden kl 10 är en mer avancerad nybörjargrupp, där de flesta idag säkert har gått några terminer i tennis.

 

Jag har aldrig tagit någon tennislektion tidigare, men har "skoj"-spelat många gånger (mest när jag var ung).

Jag och maken försökte spela häromdagen, men det gick inget bra, dels för att tennisplanerna var upptagna så vi fick spela på en baskebollplan (utan nät då) och dels (mest) för att maken var usel (förlåt kära du) på tennis så det var urtråkigt... hehe.

 

Jag själv tycker att jag är okej på tennis...

 

Tillbaka till min grupp på dagens lektion.

 

I den här gruppen förväntas man kunna lite om tennis.

Det står:

 

"Advanced Beginner Starting to hit forehand, backhand, and

serve. Starting to rally back and forth and

play points."

 

Vi var 6 st, bara kvinnor och en tränare (som var man).

Det verkade först som om att alla var ungefär lika bra (eller dåliga) som jag.

I början gick det jättebra. Vi stod och bollade två och två. Men sen började det bli lite mer teknik. Träna serve och spela mot varandra som en miniturnering. Hjälp... det har jag ingen koll på hur man räknar poäng. Tror att jag kanske vet om jag får tänka till lite. Och när man servar. I vilka rutor ska man serva i... Ha ha... kände mig lite "UFO" där jag var. Till nästa gång får jag ha pluggat lite tennisregler. Men i övrigt gick det bra. Ingen anade min lilla hemlighet. Det ska bli jätteroligt att spela "riktig" tennis. :o)

 

Här är en bild tagen för ett år sedan... ha ha

 

 


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Vad kul! Jag gillar tennis, och spelar då och då bara för skojs skull, men har inte gjort det på ett bra tag nu, för jag lyckas inte dra med maken som protesterar hejvilt - köpte ett nytt rack till honom förra sommaren, men det står fortfarande oanvänt i garderoben (likaså mitt). :o)

2010-09-17 @ 05:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0