27283

Jag har ett problem!

 

27283 st foton i min stackars lilla laptop gör att det går så fruktansvärt långsamt ibland.

 

Jag rensar och rensar, tar bort dåliga kort. Tar bort dubletter o.s.v. Men det handlar bara om några hundra kort i papperskorgen. Lika många kort finns i min kamera, redo för att tankas in i datorn.

 

-och ja, jag gör back-up regelbundet.

 

Men frågan är ändå vad som är smidigast att göra med alla kort? Jag tycker ju att jag behöver dom i min lap top eftersom jag ofta tittar och visar dom.

 

När vi flyttar hem till Sverige igen så ska jag flytta över en del kort till en annan dator.

 

För sluta fotografera, det tänker jag inte göra.


Kommentarer
Postat av: Vickan

Köp en extern hård-disk, går ju att koppla in den med ett usb-uttag, och så är de ju alltid back-uppade så att säga... det har vi, jättesmidigt...

2011-04-29 @ 19:15:38
Postat av: petraso

ja det finns smiddiga mindre externa hårdiskar som är lätta att ha med om du vill kunna mobilt ta med dom.....

2011-04-29 @ 21:03:08
URL: http://petraso.blogspot.com
Postat av: Helena

Tack! Får den plats i handväskan?

2011-05-02 @ 15:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0