Ja se det snöar...

Vi har vetat om den här snöstormen i några dagar så vi var väl förberedda, dvs hade mat i kylen och bröd i skåpet. Det har ju varit många falskalarm förut, men den här gången lovade de snö till 100% och MYCKET över 15" (nästan 40 cm).

Igår på kvällen kom samtalet vi väntat på: Skolan inställd idag! Jättebra tyckte de stora barnen. Jag såg framemot en skön sovmorgon-det var det enda...

 

Vaknade tidigt i morse av att det åskade!!!  Några jättehöga smällar, fast jag kunde inte tro att det åskade utan trodde det var plogbilen utanför. Men det var flera som hade hört åskan och sett blixtar. Märkligt!!!
Somnade om och vaknade vid 9-tiden. Tänkte ta mitt täcke ner till soffan för att kolla på nyheterna... Men tji fick jag. Ingen elektricitet!!! Ajajajaj... inte kul för de skollediga barnen. Vi blev bjudna att komma över till en dagiskompis till Albin. Sagt och gjort, måste ju ha mitt morgonkaffe... vi tog kälkarna med oss Matilda, Albin och jag och pulsade till kompisen Bijan, hans mamma Natalie och syster... (vad hon nu heter). Där fick vi kaffe, stifta bekantskap med turkeysandwich med majonäs och senap (!) och 6 layer dip (ska försöka berätta mer om den senare). Ja mycket får man lära sig...

Stannade där i några timmar och sen blev vi hemkörda som tur var för gatorna är inte lätta att gå på. Strömmen hade kommit tillbaka medan vi var borta. Skönt!!!

Albin gick direkt in till grannen för mer lek. Jag började med maten. Matilda hade åkt till en kompis och när jag senare på kvällen åkte för att hämta henne såg jag på flera ställen att stora grenar hade ramlat ner av snötyngden.

 

Nu väntar vi bara på att få veta om det är skola i morgon eller inte... På tv:n rullar hela tiden en lista på vilka skolor som har stängt. Vårt skoldistrikt står inte med än så länge... Vad barnen önskar är inte så svårt att räkna ut. För min del hade det varit jättebra om de försvann till skolan för jag har en inplanerad lunchdate med svensktjejerna...

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0