Antikt igen (precis som ja´)

I dag var jag först på Sweas frukost, som vanligt på måndagar.
Vi var hemma hos Karin B, en av Albins favoritfrukostvärdar för där bor Kalle, Niklas och lillebror Rasmus. Kalle och Niklas är roliga att leka med tycker Albin.

 

Lite annorlunda var det idag för jag lyckades få med mig maken. fast han satt på ett Café och jobbade under tiden jag frukostade med Swea.
Efter frukosten åkte vi till en Antique Mall i närheten. Jag bara älskar dessa Antique-ställen som kryllar här. Hoppas vi hittar liknande hemma i Sverige sen.

 

Patrik och jag är just nu mitt inne i en inredningsfas. Vi surfar runt på nätet, letar i tidningar, bläddrar i inredningsböcker, läser bloggar mm. efter tips och ideér. Vi ränner också en hel del på våra favvoställen: TJ Maxx och Marshall. ;o)

 

I förra veckan hittade vi det här bordet som fick följa med hem. (Nåja, det har inte blivit levererat ännu)

Amerikanstillverkad från 1880.

Nedan:

I dag fick dessa prylar följa med hem:

(Inte ljusen och glasen, dom ställde vi där för dekoration)

Nedan: Dessa underbara trälådor verkar komma från något tryckeri här i Boston.

Vi har stora planer för dessa lådor...

 

Nedan: Tavla, tvättbräda modell mini, ett gammal boj (?), en flagga (!), två trälådor = dagens fynd...


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jättefina grejer, framförallt bordet! :o)

2011-03-01 @ 04:56:37
Postat av: Annelie

Oj, oj, vilka fynd!

Snart får man väl se er på antikrundan.



Håller med om att det är skoj att antikshoppa.



Kram

2011-03-01 @ 12:27:33
URL: http://www.natureasis.blogspot.com
Postat av: Annelie

Nejmen gulle dig! Upptäckte precis att jat är på din blogrulle. :)

And, by the way. Du är inte antik, 40 är det nya 30.

2011-03-01 @ 12:30:34
URL: http://www.natureasis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0